forex trading logo

Életképek

Szavazás

Milyen témát olvasnál szívesen hírlevelünkben?

Sukosan - Losinj PDF Nyomtatás E-mail

Horvátország, az örök szerelem...

Újra talizunk, yesss...

---------------------------------------------------------------

2013 június 15 szombat
Csopakon áll össze hét fős csapatunk 9-kor, a fél 11-es komppal megyünk át Szántódra, innentől a fiúk-lányok külön utaznak így okos és SZÉP autóként érkezünk fél ötre  a sukosani marinába. A furcsa nevű Kroki a chartercég, hajónk pedig a szép Elena, egy sod 43-as.

A fiúk elmennek Zadarba bevásárolni, én a lányokkal a kikötő éttermében múlatom az időt, megismerek egy újfajta mézes pálinkát. Finom...

Bepakolás után a Beppo vendéglőben a kapunál megvacsizunk. Az árak kicsit felmentek tavaly óta. (tuna steak 85 kuna, karlovacsko 15 kuna) Dávid horkol, (de szép egyenletesen) Jobban zavarja a pihenésünket, hogy a szomszéd németek korán kelnek. Degeszre tömött hűtőnk behalt reggelre. :((

Újdonság, hogy van a hajón internet, 30 eur az egy giga egy hétre.

Június 16 vasárnap
 Reggel az irodában kezdek, jön is azonnal a szerelő, kideríti, hogy az akksi töltőnél van a gond, kicseréli (hűtő életre kel) és 10-kor indulunk motorral Simuni felé.
A Vir szigetig motorozunk, ott tudunk vitorlát húzni és este hatra két fürdés után megérkezünk Simuniba, ahol a daru mellett adnak helyet ahonnan minden közel van.

Megvacsizunk a kikötő éttermében, kidobjuk a megbüdösödött tálcás csirkét, és a mellettünk lévő német hajóval együtt nyugovóra térünk.

Június 17 hétfő
505 kunáért kiváltjuk a hajópapírokat, megnézzük egy magyar motoros bedaruzását, feltankolunk vízzel és elindulunk Rab felé motorral. Elővesszük az Activity-t, a lányok kétszer megvernek bennünket, ezután eltesszük a játékot.

Tovarnale öbölnél pancsolunk, kidobáljuk a sirályok nagy örömére a megromlott darálthúst is (nem kellett volna a hűtő nélküli éjszaka)

Letesszük a bocit és a fiúk kimennek kipróbálni egy körre. Távcsővel látjuk, hogy kikötöttek a partra egy pizzériába. Megpróbálok a hajóval utánuk menni és kikötni a betonmóló mellé, de a víz túl sekély.

Az öbölben viszont hirtelen mélyül, így a 10 méteres vízben nem lehet normálisan lehorgonyozni, így megvárom őket a hajón. Cserébe finom pizzát hoznak.

A  lányok beköltöznek a bociba, vontatjuk őket, így lassan megérkezünk Rab szigetéhez.

Kikötünk a marinában vidáman, majd elkezdünk cs betűs szavakat keresni. A hangulat nagyon tetszik a mellettünk álló svájci csapatnak. Este rengeteg lépcsőn felmegyünk az óvárosba és egy tapas vendéglőben könnyedén megvacsorázunk.

Itt ismét találkozunk a svájciakkal, de már kissé távolabb ülnek tőlünk. Kettőkor fekvés.

Június 18. kedd
A mellettünk levő svájciak elindulnak, mi is kiváltjuk a hajópapírokat 550 kunáért, aztán irány a közeli Kristoforo öböl, ahol kettőig fürdünk, majd indulunk Losinj felé, a hatkor nyíló hídhoz.

Oda is érünk, és kis várakozás után átmegyünk többekkel egyetemben. Kikötünk a kibővített úszó mólókon, 300 kunáért.

A szórólapozók ajánlanak egy jó éttermet a bolt melletti emelkedős utcán. Bízunk a szórólapos kislányban, odamegyünk és degeszre esszük magunkat.

Június 19. szerda

Reggel egy parti kávézóban kezdünk, a mellette lévő építkezésről sikerül pár darab tenyérnyi lambériát szereznem, amivel parádésan megerősítjük a fürdőlépcsőnk támaszait. Most már nem marják a gumiburkolatot a hajó végén/alján. Szélcsendben indulunk Silba felé, ahol a terveink szerint a Sv. Ante öbölben alszunk bóján. Ismét előkerül az Activity, a lányok elvernek bennünket szépen.
Az öbölbe érkezve bójára kötünk, és manőver ital.

Hamarosan megérkezik két citromsárga pólós, eléggé hajléktalan kinézetű ember és beszednek 195 kunát a helyért, valamint udvariasan kérnek két hideg sört. Adunk nekik, aztán megcsodáljuk a körülöttünk áll hajókról nudizókat. Húsz évvel ezelőtt szebbek lehettek...

A cirtomsárgák ajánlása alapján a csapat nagyobbik fele, bociba száll és besétál a közeli és egyetlen kisvárosba, ahonnan már sötétben térnek vissza.. Fürdünk egyet a holdfényben és pihenni térünk.

Június 20. csütörtök
Kényelmesen elindulunk és a tükörsima vízen motorozunk dél felé egészen Skerda sziget déli végén lévő keskeny öbölbe. Ott a pár éve elkészült nyaraló ágyúcsövének árnyékában bójára állunk és fürdünk délutánig.

Indulás után Molat partjai mellett delfincsalád keresztezi utunkat, próbálunk velük tartani, de nem akaródzik nekik az ismerkedés. Ötven méternél közelebb nem engednek bennünket.
Így visszaállunk az eredeti irányba, ők is a magukéba.

Hirtelen kapitány szakemberek képződnek a hajón, segítségükkel szépen kikötünk Molat városában a kompkikötőben. Utolsó látogatásom óta nagyon szép recepciót és vizesblokkot építettek. Nekiállunk pihenni a szemközti presszóban, és emelkedett hangulatunkban megismerkedünk a szomszédos lengyel hajó öklömnyi kutyájával, aki barátságosan rohangál a lábunk alatt. Meglátogatjuk még az öböl végében álló éttermet, ahol csak kalamárit lehet kapni éppen. Megrendeljük, és kisebb kacskaringókkal hamarosan hazatérünk.

Június 21. péntek
A fél hetes gyorskomp hullámaira ébredünk.

Kiváltom a hajó papírjait, itt is 195 kuna a hely, de van mellé 215 kuna üdülőhelyi adó, meg hatvan kunáért veszünk 200 liter vizet. A szél kellemesen fúj, ezért raumban közeledünk a zadari csatorna felé. Megállunk még fürödni Petrcane előtt a strandnál fürödni, nagyon kellemes a víz és homokos a part. Innen motorozunk Zadar felé.

Beszélünk a charter céggel, hogy csak hajnalban szeretnénk megérkezni Sukosanba. Részükről semmi akadálya, mondják. Zadarban megtankolunk 66 litert, és beállunk a marina daruja mellé. A recepción, simán megengedik, hogy ott maradjunk INGYEN.

Egy segítőkész marinéró előrébb köt bennünket, majd ajánl jó éttermet az óvárosban. Átkompozunk a híres csónakossal a másik mólóra, (5 kuna per fő) meghallgatjuk a vízi orgonát, majd a fő utcán ajándékokat vásárolunk a hazaiaknak.

Beülünk az étterembe,degeszre esszük magunkat, visszafelé megugráljuk a színes ledes padlózatot a mólón. Visszakompozunk, és hajnali egykor elindulunk Sukosanba. Induláskor kiderül, hogy egyetlen navigációs fénye sem működik a hajónak hiába kapcsolgatom. Bekapcsolunk minden más lámpát és egy óra alatt elmotorozunk Sukosanba ahol először rossz bejáraton megyünk be, de az üzemanyagkút hiányából rájövünk, ez nem az a kapu ami nekünk kell. Lábujjhegyen betolatunk a helyünkre, a mellettünk hortyogó német fel sem ébred. Megisszuk a maradék italokat és aludni térünk.

Június 22. szombat
Reggel kipakolunk, nagy a nyüzsgés, jönnek az új, hófehér bérlők. Mi barnán visszakapjuk a kauciót, és haza indulunk. A határon kisebb várakozás után átengednek. Jó lesz ha már Uniós lesz Horvátország. Megállunk Fűzfőn a Kék-öböl étteremben, és igazi magyaros ebédet eszünk, megbeszéljük a fotó és videó cserét, majd elbúcsúzunk.

Elég szélmentes hetet fogtunk ki, így Horvátország a legbarátságosabb strandolós  arcát mutatta nekünk.

(az is teccett...)

Jó szelet!

Következő túránk:

Kovacsmiki

Támogatja a Joomla!. Designed by: web ftp reseller web hosting packages Valid XHTML and CSS.