forex trading logo

Életképek

Szavazás

Milyen témát olvasnál szívesen hírlevelünkben?
 
Split 2011 szeptember

 

Spliti túra
 
Split-Hvar-Korcula-Lastovo-Hvar


Eddigi beszámolóimhoz mindig csak az általam készített képeket tettem fel de ezen a héten nálamnál sokkal profibb fotósok voltak a csapatban, így inkább belinkelek pluszban két Picasa albumot az általuk készített remek képekkel és eredeti képaláírásaikkal :)  (a beszámoló elején és végén lesz)

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=zssamay&target=ALBUM&id=5657117004930248209&authkey=Gv1sRgCJ6OttfRndCZqwE&invite=CO2ApusJ&feat=email

 

szept 17

szombat

10-kor indulunk Keneséről, simán leérünk Splitbe 4-re. Semmi dugó meg ilyesmi, 35 celsius, jó dolog az utószezon :)

Átvesszük gib sea 43 lábas hajónkat White Princess a neve. Tetszik, a hajó is.

(itt még látható az elrepült mentőpatkónk)

Rövid sörözés után a csapat egyik fele besétál az óvárosba, a másik fele a söröző pultoslányának útmutatását követve elindul bevásárolni. Pontos volt a tájékoztatás, (keresztül az alagúton, aztán a Hajduk Split stadionnál balra.) Simán megtaláljuk a Kérum bevásárlóközpontot.

Ezután mi is csatlakozunk a sétálgatókhoz és egy hangulatos óvárosi udvarban megvacsorázunk a furcsa nevű Element étteremben. Aztán rövid séta a gyönyörű óvárosban. Én először vagyok Splitben, a tenger felől eddig csak a panelházakat láttam.

Egy másik magyar hajó is (Pistáék) indulnak velünk, ők Kastelában béreltek, remélem sikerül majd találkoznunk a tengeren. Addig is együtt készülünk lélekben velük a hét eleji rossz időre.

Vasárnap

Csendes és meleg éjszaka után indulunk dél felé. A Solta-Bracs szorosig motorozunk, és megreggelizünk. A szorosban több hajóval együtt vitorlát húzunk és az élénkülő szélben kreuzolni kezdünk Hvar felé. Már reffelve, három felé érünk Hvar városához az erős szélben. A kikötést a helyi hatóságok nem engedélyezik, a várható erős déli szélre hivatkozva, így átmotorozunk Palmizanára, ahol kikötés után vízre tesszük a bocit és két váltásban átmotorozunk egy közeli öbölbe fürödni.

Ezután pompás tojásos lecsót készítenek a lányok.

A másik hajó Stari Gradban alszik, a tervek szerint holnap találkozunk velük Korculán. Jó hosszú útjuk lesz az biztos.


Hétfő:

Kiadós reggeli után indulunk Korcula felé. Légvonalban 40 tmf lesz. Remélem egy takkon oda tudunk préselni a déli szélben.

 Hvar városa után reffelt vitorlákat húzunk, a szél keletiesebb mint amilyennek ígérték, 25 csomós az alapja. Préselünk, de így is szorit bennünket Hvar sziget déli oldalához. Fordulunk, kb. 120 fokos a track alapján. Hiába ez a túrahajó reffelve ennyit tud, de legalább 8 csomóval robog a 35 csomósra erősödött szélben.

Előrelátóan induláskor bezártunk minden ablakot, s vízhatlanba öltöztünk. Most mármindkettőről kiderül milyen hasznos volt. Még tovább reffelünk, jönnek a spriccek a nyakunkba a 40 csomósra erősödött szélben. Egy forduláskor génua shott leveri az irányváltókar műanyag burkolatát ami elrepül a szélben.

A hajó megy de eléggé fetreng még reffelve is, felmerül a kérdés szükséges-e mindenáron Korculára mennünk. Vis iránya is szimpatikus ebben az időben. Még csak dél van ezért adunk magunknak egy órát a döntéshez. A szél erősödik, 47 csomós volt a legnagyobb pöff, 3 méter körüli hullámoknál. A korlátra biggyesztett mentőpatkót egy hullám leemeli a tartójáról, a szél meg messzire repíti. Ezek itt frankón összedolgoznak...

Lassanként kezdünk beérni Korcula hullámvédelmébe. A szél marad, próbálunk közelebb bújni a parthoz, hogy a szelet is megtörje kissé a domborzat. Sikerül és egyre kellemesebbé válik a lét a hajón. A szoroshoz érve már kireffelhetünk versenyezve a többi hajóval. Korculán a várost takarja egy hatalmas személyhajó. A marina előtt látszik, hogy tele, már tolatnak ki a charterhajók. Mi kitartóakvagyunk, ezért először csak várkozásra utasít bennünket a személyzet, aztán kapunk egy helyet a molónál. Mellénk tolat még egy motoros, orosz bérlőkkel, hamarosan betekintést kapunk a kortárs orosz könnyűzenéből.  Kiteregetjük vizes cipőinket, ruháinkat. majd megtekintjük a középkori belvárost, aztán a parti sétányon bőséges halvacsorát fogyasztunk el.

A másik hajó a rossz időben csak Palmizanára jutott el.


Kedd

5.15-kor ébredünk, a zuhogó esőre, gyor kör a hajón, ablakbecsukás. A legénység pár tagja észrevételezi, hogy ez MANŐVER volt, de italozás helyett inkább visszaalszunk. Hétkor kelünk újra, most már a szokásos folyamat részeként megreggelizünk. Gyenge esőben indulunk el motorral. Pistáék sms-e szerint Palmizanán nagyon rossz hullámos éjszakájuk volt a szél miatt.

Az eső nálunk csillapodik, majd eláll, a gyenge szélben versenyezni kezdünk Lastovó felé két nálunk nagyobb hajóval. A szél fordul, lassanként már párhuzamosan megyünk Korcula déli partjával. Ez nem jó nekünk, így pillangóra váltunk és békésen megyünk délnyugat felé. Elsőnek érkezünk a bolyból, és kötünk ki a hotel elé.

Hazai alapanyagokból kitűnő csülökpörkölt készül, amit néma csendben elfogyasztunk. Ezután nagy séta és fagyizás a záró programja a napnak.


Szerda

Békés csendes éjszaka után kapjuk az sms-t, Pistáéknak felszakadt a horgonya Korculán, éjszaka el kellett jönniük, már a második fárasztó éjszakájuk van, remélem ma tudunk találkozni velük Visen, és tudnak pihenni.

A meteo szerint északi félszélben megyünk 30 tmf-et Vis felé, de inkább északnyugati fój, préselve indulunk, Susac mellett elfogy a szél, motorlázni, majd késóbb motorozni kényszerülünk. kisebb delfincsapatot keresztezve  4 után érünk visi világítótornyhoz, onnan a Stoncica öbölbe megyünk egy gyors fürdésre, majd be a visi városi kikötőbe kötünk, ahol tonhalas tészta vacsora és városnézés után térünk nyugovóra.

Stoncica MOB :)

A másik hajó visszamenekült Palmizanára. Sajnálom őket, de tiszteletben tartom a döntésüket


Csütörtök

Reggel nyolckor indulunk Bisevo felé, miután vettünk gyümölcsöt, illetve 8 gyönyörű orádát a halpiacon. Fél 11-re érünk a kék Barlanghoz, gyönyörű napos időben fél 12-kor indulunk motorral Vis déli oldala mellett Budikovac szigetéhez, ahol lehorgonyozva elfogyasztjuk finom gombáskolbászos rántottából álló ebédünket, valamint fürdés napozás esatöbbi mediterrán program....

Innen délután ötre érkezünk Hvar kikötőjéhez, ahol most sikerül bójára állnunk. Besózzuk a halakat, és elindulunk vacsora előtt várost nézni. Eljutunk az első koktélbárig ahol a kettőt fizet, hármat vihet tábla díszeleg. Nyolcan vagyunk, ezért a +4 free koktél jól hangzik. Ki is próbáljuk rendesen. Közben teljesen besötétedett, így a városnézést by night stílusban adjuk elő. A piactól nem messze találunk egy non-stop kajáldát, ahol csevapot eszünk, a halak a hajón inkább maradjanak holnapra, dönt a közös tanács. Visszatérve a hajóra, egy svéd és egy norvég társaság között töltjük az éjszakát.


Péntek

Szokásos kelés után indulunk szép időben Milna felé, ahol tankolnunk kell, mert a split kút átépítés miatt nem üzemel. Milnán elég nagy a tolakodás, kb 7-en vannak előttünk. Egy órát kell gépészkednünk, mire a kúthoz állhatunk. Eljövetelünkkor már végeláthatatlan a sor nem megyünk messzire, a következő öbölben már meg is állunk, maradék italainkat fogyasztva várjuk, hogy elkészüljenek a fűszervajas, petrezselymes orada.közben persze fürdünk is egy jót.

Napsütésben könnyű félszélben kezdünk hallgatagon vitorlázni az utolsó szakaszon Split felé. Acsendet az erősödő szél töri meg, az utolsó órában tudunk még egy jót sportvitorlázni. Mellettünk zajlik még egy verseny is, a molónál pedig híres magyar hajóként a Wild Joe-t fedezzük fel.Jól megkiabáljuk őket, visszaintegetnek. :)

A kikötőben a szokásos check-out procedúrát követően kipakolunk és este nyolckor elindulunk hazafelé. Én hajnali kettőkor szállok ki Akarattyán ahol kilenc mondom KILENC fok volt csak.

Másnap 11-kor már bérkapitánykodom a kellemes melegben Aligán. Nekem ez segít a visszazökkenésben de nem irigylem a többieket akiknek egy élménydús, változatos vízi hét után kell visszaszokniuk a szárazföldi létbe

A túra további képei:

http://picasaweb.google.com/ricsifromcsanak/20110917_Adria

 

Ha érdekel a vitorlázás gyönyörű helyeken, nézd meg az alábbi izgalmas ajánlatunkat is:

www.multiwater.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=71

Jó szelet!

 Kovacsmiki  

 

 


Támogatja a Joomla!. Designed by: web ftp reseller web hosting packages Valid XHTML and CSS.

vitorlas