forex trading logo

Életképek

Szavazás

Milyen témát olvasnál szívesen hírlevelünkben?

2011 augusztus 27 - szeptember 3

Sibenik - Trogir  - Vis+Bisevo - Hvar - Solta - Kaprije

túránk beszámolója

Szombat: Reggel nyolckor indultunk a verőfényes kánikulában, és keszthelyi kitérővel érkeztünk meg (hárman) délután négyre a sibeniki kikötőbe. A legénység Pestről érkező négy tagja már túl volt egy kisebb városnézésen.

Az indulás előtt pár nappal tájékoztatott bennünket a chartercég, hogy az aktuális bérlő kidöntötte az árbócot a leegyeztetett ELAN 431-esünkből, cserébe egy Elan 384-et tudtak felajánlani, amin szerintük heten kényelmesen el leszünk.

Ezért a molón fokozott kíváncsisággal vettük át hajónkat, amin két hűtő, elektromos WC-k, RADAR, mikrohullámú sütő, valamint a szalonban egy 25 collos plazmatévé, dvd lejátszó és Playstation  játékkonzol várt bennünket. Felvetettem, hogy költséghatékony módon ne használjuk a hajót csak lakni, és közben nyomjuk a Virtualskipper 5-öt, de leszavaztak és a hagyományos vitorlástúrát választotta a legénység. Megtaláltuk a roncsolt hajót, elég nyomorultul nézett ki szegény rigg nélkül. A közeli Konzumban 1500 kunáért megvettük a heti alapkészleteket. Besötétedett, így egy csendes kikötői vacsorával zártuk a napot.

Vasárnap:  Ragyogó napsütésben indultunk 10-kor Trogir felé a part melletti gyenge szélben. A meteo a hét első felében ígér szelet, aztán valszeg inkább motorozás lesz. A trogiri öblöt elhagyva delfin család keresztezi utunkat komótosan fújtatva. Kora délután érünk a Borovica öbölhöz ami keskeny de mély. leszerelünk és bemotorozunk a sekély vízig.

Némi búvárkodás után érkezik még egy motoros ami bátran egészen az öböl hátsó faláig tolat és egy matróz kiúszik a sziklához rögzíteni a horgonyzó hajót. Többen is érkeznek még, így itt hagyjuk a szűk helyet és irány Trogir, ahol költséghatékonyan az óváros előtti horgonyzást választjuk.

Odajön azonban a spliti hatóság motorosa és 150 kunát elkér a helyért. Este bebocizunk a városba és finom vacsit eszünk a The End étteremben (Fa Nándor ajánlásával). Hazafelé úton többen beúsznak a hajóra a partról, én a bocit választom.

Hétfő. Korán reggel irány a halpiac, szerencsére ez is a csatorna partján van, így mehetünk bocival háztól-házig. Tiszta velencei feeling. :) Indulunk Visre, az erős szélben. Igazi sportélmény a 7-8 csomóval robogó hajón.

Kora délután érkezünk a szinte üres városi kikötőhöz, ahol két marinéró, egymásnak ellentmondóan irányít, végülis a harmadik felajánlott helyre végre beállunk.

Itt nagy főzőcske következik, amit a kikötő macskája is élénk figyelemmel kísér. A kaja bőséges és kitűnő, hamar lefekszünk mert holnap korán indulunk a Kék barlangot szemrevételezni.

Kedd: Reggel nyolckor indulás, 11-re épp odaérünk a barlanghoz. Ilyenkor a legszebb, két váltásban szemügyre vesszük.

Teljes hátszélben indulunk Vis déli oldala mellett végig. A spi-bumm jó szolgálatot tesz, mint sebességnövelő.

Elérünk Vis keleti végén levő Budikovac szigetre, a többiek persze azonnal átnevezik Bugyikovács-ra (hehehe...) Horgonyzás után nagyot fürdünk a langyos tengerben. Innen vitorlázunk a Hvar-öbölbe, ami persze fullon van. A szokásos horgonyzóhelyemen ( bal oldali sziklák előtt), még sikerül egy helyet kiszorítanunk kisméretű hajónknak. Pár perc múlva érkezik a hatóság motorosa és közli ez már a strand területe, menjünk innen.

Szerintem nincs igaza, mert a bójázott területen kívül állunk, de bőszen bólogatunk. Elhiszi, elmegy, mi maradunk. Sajna kitartó és félóra múlva megint megjelenik, kicsit már idegesebben. Hajónk leányai ékes angolsággal próbálják vele megértetni a nyilvánvalót (nem a strandon állunk) de hajthatatlan. Szeretném elkerülni a vízbe géppuskázást, így elmegyünk 100 méterrel arrébb és a strand másik oldala előtt töltjük az éjszakát ingyen.

Szerda: Bemegyünk a városba, felkeressük a piacot mert lányaink közölték fel kell tölteni a kimerült készleteket. Szeretem ha egy hajón színvonalas az ellátás, így nem tiltakozom.

Átmotorozunk Palmizanára ahol 75 kunáért feltöltjük tartályainkat vízzel. Innen motorral tudunk csak menni a part mellett Solta nyugati végén lévő Sesula öbölbe, ahol bójára állunk. Nemsokára jön az öböl tulaj és közli itt csak az maradhat aki az étteremben eszik. Nem hat ránk a marasztalás eme formája, írány a szomszéd Maslinica faluhoz, ahol nagyon elegáns kikötő vár bennünket. Műkő móló, fabetétekkel.

A vizesblokk a közeli Mátyás-korabeli stíliusban felújított vadászkastélyban van. Kovácsoltvas rácsok, tölgyfa székek, rendkívül elegáns és csak 400 kuna az éjszakázás itt. Átsétálunk a szemközti parton lévő Tamaris bárba és koktélozással töltjük a délután többi részét.

Csütörtök: A szél tényleg elállt ahogy a meteo ígérte, így motorlázva ballagunk visszafelé ÉNY irányba egészen Kaprije szigetéig, ahol bójára kötünk a falu előtt. Szokásos fürdés, búvárkodás, aztán jön a főnök, hogy 220 kuna lesz az éjszakázás.

Korán van még ezért megnézzük a szemben lévő Kakan sziget Tratica faluját, de nagyon szűk az öböl és két hajó már áll a moló mellett. A komp menetrendjét megnézzük, hátha azon a molón lenne helyünk, de késő este jön és korán reggel megy. Visszamegyünk Kaprijébe ahol vár a bójánk és a kikötős kaján mosollyal. Kifizetjük a 220 kunát és megállapodunk vele, hogy reggel nyolckor hoz 3 kiló polipot. Kimegyünk vacsizni Lola éttermébe és figyelemmel kísérhetjük az éjszakába nyúló petanque bajnokságot.

Péntek: Reggel kimegyünk a partra finom kávét inni, a polipos ember sajna nem jelentkezik sem nyolckor sem kilenckor sem később.

Kiadós ebéd után egykor indulunk Sibenik felé. Közel van, így aztán vitorlázunk a gyenge szélben, a változatosság kedvéért körbekerülve egy-egy nagyobb zátonyt. A sibeniki csatorna előtt még fürdünk egyet, aztán leszerelve elmotorozunk a nonstop Lukoil kúthoz megtankolni. Még épp a tömeg előtt érkezünk így alig kell várnunk. 49 liter megy bele, csendesen irigykedik ránk a szomszédban tankoló motoros neki már 250 liternél pörög a számlálója. Szépen kikötünk az indulási helyünkre. A manőver ital után megkezdik a check-out eljárást. Egyik társunk örökbecsű megjegyzése szerint: " Visszaértünk mind a nyolcan. Mi heten és a kaució"

Este mindenki fejére felkerül a megérdemelt kapitányi sapka, a gyomrunkba meg pizza. A vizesblokk előtt utcabált rendeznek a helyiek, nagyon jó a zene, Beatles, Rolling Stones, Elvis slágereire ropja a tisztelt hajósnép hajnalig.

Szombat: Más teendőnk nincs, kényelmesen felkelünk, összepakolunk és kisebb sibeniki városnézés után irány Magyarország, ahol kezdjük tervezgetni a következő túránkat.

Támogatja a Joomla!. Designed by: web ftp reseller web hosting packages Valid XHTML and CSS.