forex trading logo

Életképek

Szavazás

Milyen témát olvasnál szívesen hírlevelünkben?
 
Trogir - Korcula - Trogir PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Multiwater   
2010. október 19. kedd, 16:59

2010 Szeptember 25 - október 2.

Két család, (összesen 4 gyerek) társaságában barangoljuk be azAdria legszebb helyeit.

Két utóval érkezünk meg zuhogó esőben Trogirba. Gyakorlatilag a határ óta ver bennünket, így már szinte nem is zavar :)

A hajóátvétel is csúszik az eső miatt. Úgy tűnik, a horvátok várták az eső végét a takarítással. Este nyolckor kapjuk meg végre a hajót a rommá ázott takarító hölgyek távozásakor.

A check-in lista is csuromvíz, nem lehet rá írni a tollal. Pedig volna mit :(( Nem működik az autopilot, sem a vízpumpa, sem a hűtőszekrény.

Majdnem éjfél mire végeznek a szorgos szakemberek. Mindent jól megcsináltak, egyedúl a hűtőből szivárgott el a beletöltött gáz, péntek reggelre.

 Vis

Addig is elmélkedhetem a papír alapú navigációról, mert chartplotter sincs a hajóban, csak egy zsebrádió méretű gps kijelző a falban, ami mutatja a koordinátákat. Röviden hálát adok, hogy nem 3 napos horvát gyorstalpalón szereztem meg a skipper licenszet, hanem Vass Tibi oskolájában.

Ő szokta mondani, hogy a papír alapú navigáció hasonlatos a légzsákhoz: Ritkán kell, de akkor nagyon!  :)) Ez a hét ilyen lesz. 

Vasárnap: Reggel frissen indulunk, borus az idő de nem esik. Kimotorozunk az öbölből, irány Hvar. Vitorlát bontunk éles menetben préselünka nap is kisütött, szuper. Azaz csaknem szuper, mert a szél fordul és már nem tudjuk tartani az irányt. Ilyenkor kell célt módosítani a bölcs tengerész hagyomány szerint :)

Felhívom a társaság figyelmét, hogy Vis is szép sziget. Rendkívül rugalmas a csapat, már megyünk is az új irányba. Két zivatarfelhő vonul el keresztbe a rottánkon, nekünk sikerül elmenni közöttük szárazon. Visen a legjobb helyet kapjuk, pont a zuhanyzóhoz vezető utcánál állunk. Kikötés közben készül rólunk egy fotó ami képeslapként is funkcionál, a marineró mosolyogva nyújtja át, miközben a hajó papírokat kéri.

Hétfő: Nem indulunk hamar, mert Hvar közel van. Meglátogatjuk a piacot, a kikötő macskája eg minket.

vis 

A szél szembevág persze, nem tudjuk venni a Pelegrin fokot, így inkább a Marinkovac szigeteket bal kézre véve érkezünk meg a háborgó tengeren only by genoa, a hvari kikötőbe. Menetközben volt egy hangos csattanás, a grósz shott alsó bekötési pontját rögzítő sekliadta meg magát. Egy kötéllel helyettesítjük gyorsan.

 

Az öbölben, furcsa de egy hajó sem áll a szokásos jobb oldali partfalnál. Ilyen korán lenne? Sajnos nem, hanem a kikötőmester tilt el mindenkit a kikötéstől, merthogy veszélyes hullámok várhatóak. Egy darabig körözünk, de mikor látjuk, hogy a helyieket is elküldi, elhisszük hogy a szándékai tisztességesek. Átmegyünk Palmizanára és kikötünk a tök üres marinában. Utánunk egy bavaria érkezik, kétszer csúnyán lekoccolják a molót. A kikötőmester pedig teljesen jól instruálta őket, csak valamiért mindig az ellenkezőjét csinálták, annak amit mondott nekik.

Gyors kaja után a csapat be szándékozik taxizni Hvarba, de a nyolc embert 1600 kunáért akarja átvinni a motorcsónakos ember. Semmiféle árengedményre nem hajlandó, így aztán hoppon marad, mi pedig Palmizanán. Fürdőruhába bújunk és átsétálunk a Vinogradiscébe, ahol a csapat fele fürdik, a másik fele pedig fényképezi ezt :)

palmizana 

 

 Én közben egy céges reklámot helyezek el:

Multiwater 

 

Kedd reggel megcsodálunk egy éjszaka érkezett giga katamaránt, majd bőséges reggelit követően irány korcula. A szél gyenge, szemből fúj, de a nap gyönyörűen süt. Motorozunk és közben új kapitányok képződnek a hajón:

girl  

 Bemotorozva a Korcula - Peljesac csatornába felerősödik a szél, kreuzolva vitorlázunk célunk felé. Ezt egy távolról robogva érkező úszó szálloda zokon veszi és hangosan kürtölve tör utat Korcula felé, valamint a szorosban vitorlázó hajók legénységének életére.

Korculán észrevétlenül és elegánsan kikötünk, minden hajós ember figyelmét az utánunk érkező hajó legénysége köti le. (Ők is elegánsan kötnek ki :)

girls 

Körbesétáljuk a várost, gyönyörködünk (én a sok ágyúban, mert ágyúmániás vagyok :)

ágyú  ágyú 

Közben meglátjuk a dudáló gyilkost és a vacsorát is.

  vacsi

Jóllakottan térünk nyugovóra, holnap Vrboska a cél.

Szerda: A szél gyenge, motorozunk, kicsit erősödik szemből, bízunk benne, hogy Peljesac nyugati végénél, mikor északra fordulunk, majd tudunk vitorlát húzni. A szél nem tudja ezt és velünk fordul, északiasodik, sőt még a Hvar keleti végén levő Sucuraj világítótornyot célba véve is eléggé préselnünk kell, pedig a reggeli szembeszeles irányunkhoz képest már 140 fokot fordultunk.  Lassan cammogunk, a lányoknak eszükbe jut: Süssünk palacsintát! Eszünkbe sem jut tiltakozni, így rövid időn belül jóllakunk.

palacsinta 

Evés közben erősen kezd beborulni előttünk. Először csak  a sziget világítotorny tűnik el a feketeségen, aztán egy keresztben elmenő narancssárga színű teherhajó. Nálunk még süt a nap, de elkezdünk leszerelni, becsukódni, vízhatlanba öltözni.

vihar 

Szerencsére a fekete felleg átrobog előttünk, csak a széléből kapunk egy kiadósabb zuhét. Egy óra múlva mér teljes vitorlázattal roboghatunk Vriboska felé. Leszerelés után felhívom a legénység figyelmét az öbölben található nudista strandra, de már teljesen üres a part.

 

Megérkezve a városi kikötőbe megyünk, nem az ACI-ba. A lelkes kikötőmester hoszabbítójával sikerül áramot szereznünk. Ezután besétálunk a falu felső végébe a kis hidacskákon keresztül. A hajón hagyott őrszem precízen ellátta feladatát :)

őrszem 

 

Csütörtök reggel kényelmesen készülődünk, csak Milna a célunk. Előtte átmotorozunk Bolba, ahol verőfényben nagyot strandolunk az Aranyszarvnál.

Bol 

Innen lazán vitorlázgatunk, néha kis motor segítséggel, így is 4-kor Milnára érkezünk. Először bementünk az ACI marinához, de a halfeldolgozó mindent átható szaga elriasztott bennünket, így inkább a város szélén lévő holland kikötőbe megyünk, ami jó választásnak bizonyult. Este besétálunk a városba és találunk egy működő búvárbázist, ahol sikerül Balázsnak (aki képzett búvár) leegyeztetnie egy holnap délelőtti merülést. 

Péntek: Kilencre kell a bázishoz érni, hogy a fél 11-es túraindulásraminden készen legyen. Nem is gondoltam volna, hogy ennyi holmi kell avíz alatti életben maradáshoz.

bázis  búvár

 A sikeres merülés után gondolkodunk, hogy itt tankoljuk meg a hajót, nem pedig Trogirban, de akkora a tolongás a kútnál, hogy elmegy a kedvünk a sorbaállástól, így aztán elindulunk hazafelé. Estére érünk Trogirba. Előtte nagy a csend a hajón, mindenki számolgatja az utolsó vízen töltött órákat. Sorbanállás nélkül sikerül megtankolnunk és betolatunk a helyünkre ahola szokásos manőverital elfogyasztását követően felséges vacsora kerekedik a túra maradékaiból. Fergeteges kártyacsata zárja a napot. 

 

Szombat reggel kipakolunk, visszakapjuk a kauciót, egy búcsúképet készítünk és indulás hazafelé:

 

 

JÓ SZELET!

Kovacsmiki 

 

 

 

 

 

 

Módosítás dátuma: 2010. október 25. hétfő, 17:25
 


Támogatja a Joomla!. Designed by: web ftp reseller web hosting packages Valid XHTML and CSS.

vitorlas