forex trading logo

Életképek

Szavazás

Milyen témát olvasnál szívesen hírlevelünkben?
 
Szardínia 2010 szeptember

Szeptember 4 - 11

 

Ez az olasz chartercégeknél az őszi kedvező ár időszak első hete. Ott sem ellensége egyik bérlő sem a pénzének, ezért erre a hétre az általam ismert charter cégeknél minden hajó elkelt.

Rendesek voltak és segítettek hajót találni. egy szkipperképző központ iskolahajóját kaptuk meg. A hajó Beneteau first 36.7-es, ötünknek kényelmes lesz remélhetőleg.

A hajóátvételkor derül ki, hogy ez életem első charterhajója, amelyen nem körkormány van. Az egész hajó nagyon sportos szerelvényezésű, tisztára előjön a balatoni Nautic 330-as érzés, csak itt minden egy picivel tágasabb. Szerintem ezért építi most már Sopi is a 37-es racert.

De ne fussunk előre a történetbe,még csak ott tartunk, hogy péntek reggel elindulunk Livornó irányába az autópályán és 1050 km után megérkezünk a komphoz. Két autóval érkezünk külön külön, valahol a másik is itt áll a futballpályányi parkolóban a behajózásra várva. Sms-ben egyeztetünk, majd a hajón találkozunk. Persze mindenki fáradt, bealszunk, így csak másnap reggel, a kiszállás után találkozunk egymással.

szardinia 

A reggelt illetve a napot egy tengerparti kávézóban kezdjük Olbiában. Az asztalunktól látszik egy ménkű nagy árbóc, jó hajós emberekhez méltóan elindulunk közelebbről is megnézni.

Kiderül ez a Mirabella V. teljes földi valójában. A leges-leges legnagyobb egyárbócos vitorlás hajó ami csak létezik. Az olasz tulaj itt állomásoztatja, a rossz nyelvek szerint A francia rivierán egy millát is elkérnek egy évi tárolási díjként (euróban).

 szardínia

 

 

Miután megcsodáltuk, elindulunk strandos képeskönyvünk alapján kiválasztott plázsra, pancsolni. Mindössze 17 km-t kell mennünk és máris mienk egy hely a hófehér homokon, pár száz élénk olasz család társaságában. A tenger kellemesen langyos, ami mégjobban felértékelődik számunkra, mert itthon a hírek alapján pulóver és esőkabát viselet az általános jelenleg.

 

A strand után megebédelünk  egy kihalt kisváros éttermében. Ki is lenne ott háromkor a helyiek közül?? :)

Megérkezünk Siniscola melletti La calleta kikötőjébe. hajóátvétel hatkor. Pontosan érkezik a két olasz srác, Andrea és Jean Battista. Két órán keresztül a lehető legaprólékosabban adják át a hajót. Minden csapot csövet, csillárt megmutogatnak.

A hajó mintha a sajátjuk lenne, tele van mindenféle személyes,holmival, rengeteg, alkatrész, szerszám, hasznos dolog. A jól végzett munka után a kikötő ivodájában beszélgetünk, jóféle Ichnusa helyi sör társaságában. A 0,66 literes csak két euró. Ez a legjobb ár szardinián az egész túra alatt.

Vasárnap:

Reggel indulunk észak felé. Ma jó lenne hoszabb távolságot megtenni, mert szerda magasságában viharos nyugati szél fog érkezni az Ugrib meteo szerint. Én hiszek neki, mindig tutit mond. A Bonifaccio-szorosban inkább csak hazafelé találkoznék  a viharral, már ha elkerülhetetlen. Tapasztalatom alapján a rossz időt sokkal jobban bírja mentálisan minden társaság, ha már "hazafelé" tartunk.

A Nibani szigetek mellett levő Pevero őbőlben alszunk horgonyon. Jólesik megállni a szélvédett öbölben, majdnem 40 tmf van ma bennünk. Kétszer is le kell tennünk a horgonyt, mert sok helyen az itt szokásos gömbölyű kövek borítják az öböl fenekét. Másodszorra találunk egy szép homokos foltot, abba dobjuk a horgonyt. 

Hétfő: Reggel árbócra mászok, mert a szélsebesség mérőnk láthatóan akadozva forog. Sikerül megigazítanom és meglátok fentről egy rendkívül fura motorost kilóméternyire tőlünk. Indulás után arra motorozunk és csinálunk pár fotót. Egyik képzett mozilátogató társunk szerint ez a hajó szerepelt a Sziget című filmben Ewan McGregor társaságában.

Ewan McGregor 

 

 

Ma rövidebb utat tervezünk, La Maddalena városán keresztül, S. Teresa di Gallura a cél. Fél háromra érkezünk Maddalénába kikötünk a városi kikőtőben, ott partfalra engedtek tolatni, (ingyen), miután közöltük, hogy csak ebédelni szeretnénk. A harmadik bezárt étteremnél kezd derengeni, hogy itt más az időszámítás mint nálunk :) Végül egy salátabárban degeszre esszük magunkat. Öt után indulunk tovább és motorozva érkezünk fél kilenckor Teresába, ahol a szokásos szívélyességgel fogadnak. Kifzetem a 40 eurós helypénzt és veszek pár zuhany zsetont.

 

Pár üveg villányi rozé elfogyasztása után emelkedett hangulatban sétálunk a Lampadina étterem felé, ahol kitűnő vacsorát eszünk.

Kedd reggel, az egész hajó korán nyüzsög. Ma ÁTKELÉS!!  Mindenki izgatott a legénységből, én szégyenszemre elalszom kissé, a többiek ébresztenek kávéval és dörömböléssel a kabinajtón. A kávénak örülök jobban... :) Elindulunk élénk, kissé erős félszélben észak felé. Nagyon megy a hajó, igazi sport élmény. Másfél óra alatt átérünk francia felségterületre. EZ VOLT AZ ÁTKELÉS??? kérdezik a csapat hölgytagjai. Megnyugtatom őket, hogy nem a távolság rövid a két ország között, hanem már hihhetetlenül rutinos hajózókká váltak, ezért nem vették észre az embertpróbáló küzdelmet.  Néznek rám gyanakodva, de mivel sikerül megőriznem komolyságomat, elhiszik amit mondtam. Olyannyira, hogy felséges ebédet rittyentenek a Paragnanu öbölben horgonyzó hajónkon.

Este kötünk ki a csodálatos Bonifaccio kikötőjében. A kikötésnél megismerkedünk egy pár rendkívül segítőkész mackós kinézetű orosszal.  Az egyik kezükben mndig sör van és a moló végén lévő 50 lábas katamaránnal vannak itt két hétre. Krasznodarszk-ból. Adnak még egy dugasz átalakítót is a parti áram vételezésünkhöz. Kifizetjük a 36 eurós éjszakázást. Ekkor még nem tudtuk, de ez volt a legkedvezőbb díj egész héten.

A még zuhanyzó hölgyekre várva beülünk egy elegáns ivodába a molón, pedig tudtuk ám, hogy nem szabad... Rendelünk három sört, kapunk is 3 db. 0,25-ös Heinekent 12 euróért. :( A tanulópénz kifizetés után betérünk az 50 méterre levő boltba és veszünk Kronenburg sört. A hatosával zsugorfóliázott 0.33-as kerül összesen 3.15-be. hehehe...

Betérünk az U Campanilébe vacsorázni, de csak benn van hely mert a szép terasz fullos. A helyiek is tudják, hogy ez a legjobb étterem a környéken. A vaddisznóragu tésztával most is fenséges volt. 

Szerda: A szél fütyül a kikötőben, tényleg megjött a nyugati szél ahogy igérték. (kedd este a charteres srác küldött sms-t, hogy ugye tudjuk, hogy jön a szél... ilyennel sem találkoztam más bérléskor) A csapat hölgytagjaiban felmerül, hogy ők inkább komppal jönnének vissza Szardiniára, de sikerül lebeszélnünk őket erről. Elindulunk, egy reffelt génuával is nyolc csomót megy a hajó a 35 csomós szélben. A szoros közepén tényleg nagyok a hullámok, valszeg még Gibraltárból indultak valamikor. Az olasz parthoz érve már tudunk bujkálni a szigetek takarásában, sokkal kellemesebbé válik az utazás. Lemegyünk az Arzachena öbölben lévő Cannigione kikötőbe, ahol a helyi erők ajánlása alapján tábort verünk egy fagyizó emeleti teraszán.

 

A hajóra visszatérve igazi magyaros vacsora vár bennünket. Korán lefekszünk,mert holnapra is nagyobb távot tervezünk, valahol Olbia magasságában szeretnénk aludni.

 

Csütörtök: Ma meglátogatjuk a helyi Monte Carlót, amit itt Porto Cervo-nak hívnak. Erős a szél, így bemotorozunk a marinába fotózni. Érezni a pénz szagát is erősen, de bennünket jobban érdekel a jelenleg zajló mini-maxi világbajnokság, amelyen a WildJoe hajóval magyar csapat versenyez. Épp halasztás van, minden csapat a parton szerel, pakol, de sajnos épp a magyarokra nem sikerül rátalálnunk.  Továbbindulás után a charteres sráccal telefonkonferenciát tartunk, a számunkra kedvező alvóhelyről. A szél erős, így inkább marinában szeretnénk aludni. Ő Marina di Puntaldiát javasolja. Olbia zajos, Golfo Aranci túl sekély nekünk szerinte. Elfogadjuk a javaslatát és este már ott is vagyunk Puntaldiában. Az utolsó szabad helyre kalauzolnak a marinerók érkezéskor. Az a gond, hogy mi hajónk túl kicsi, így a mooring kötél egyszerűen nem ér ki a vízből a hajónk orráig. Szerintük elég ha a mooring vékony segédköteleit tesszük fel a bikánkra. Szerintem meg semmiképpen sem lenne elfogadható, így aztán ha már úgyis sarokban állunk, inkább oldalra viszünk ki saját köteleket a partra. Kiderül, hogy épp mögöttünk a moló túloldalán van a kikötő saját strandja. Holnap kipróbáljuk, döntjük el, aztán megvacsorázunk a kikötő egyik pizzériájában, darabonként 5 juróért.

Péntek: Sajna ez az utsó napunk itt, így aztán tényleg a strandon töltjük a délelőttőt. gyönyörű apartmannok is vannak a kikötőben, kicsit elábrándozunk, mi lenne ha...

szardínia 

Hajóval a szomszéd városig kell csak mennünk (Siniscola), mert ott vettük át a hajót. Még vitorlázunk egy jót, (közben elszakad az alba kötele), de este hatkor megérkezünk szerencsésen pont oda ahonnan elindultunk egy hete.

Szombat: Reggel hajóvisszaadás, aztán autóval még turistáskodunk egy kicsit a tervek szerint az esti kompig. A lányok egy utikönyvből felcsigázták az érdeklődésünket, a helyi őslakosok, a titokzatos kökorszaki nuragék településeineka maradványait keressük fel. A fiúk még egy Porto Cervó-i látogatás mellett döntenek, mert a magyar VB csapattal találkozni kell ha törik, ha szakad.

Ez sikerült is, részletek a

 http://www.sailing.hu/blog/kovacsmiki/wild_joe_porto_cervo/

oldalon találhatók.

Jó szelet mindenkinek!

kovacsmiki 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Támogatja a Joomla!. Designed by: web ftp reseller web hosting packages Valid XHTML and CSS.

vitorlas